» Aktualności » Inwentaryzacja Azbestu – dla właścicieli posiadających azbest na nieruchomości
17 stycznia 2025

Inwentaryzacja Azbestu – dla właścicieli posiadających azbest na nieruchomości

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest,obowiązkiem właścicieli  i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio wójtowi;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia. 

Ponadto właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Wzór dokumentu w załącznikach.

Ocenę tę sporządza się w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Ocena jest sporządzana na formularzu, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest
w jednym egzemplarzu.

Można również:

  • złożyć wniosek na Biurze Obsługi Mieszkańca na parterze budynku przy ul. Powstańców 1,

  • przesłać pocztą na adres: Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Mysłowice,
    ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice,

  • przesłać drogą elektroniczną na adres: srodowisko@um.myslowice.pl

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 575-001-996 lub w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Mysłowice przy ul. Strumieńskiego 5 w Mysłowicach.

Komunikaty Urzędu Miasta

Wtorek

20.05.2025

Jakość powietrza

WCZK 2025.05.20

Wtorek

20.05.2025

Dyrektor Regionalnego Zarząd Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Gliwicach zawiadamia o zebraniu materiału dowodowego w sprawie udzielenia pozwoleń wodnoprawnych

6_4210_4_2025_BIP_obwieszczenie – zebranie materiału dowodowego

Poniedziałek

19.05.2025

Godziny otwarcia PSZOK Północ

Informujemy, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Północ (ul. Karola Miarki 38) w Mysłowicach w dniach od 20.05.2025 r. do 16.06.2025 r. będzie czynny od godziny 14:00 do godziny 20:00.

Poniedziałek

19.05.2025

Jakość powietrza

WCZK 2025.05.19

Piątek

16.05.2025

Oferta na realizację zadania publicznego „DZIECIĘCY RESTART”

Oferta        Ogłoszenie

Wtorek

06.05.2025

Ogłoszenie Otwartego Konkursu Ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację zadań publicznych w roku 2025 w zakresie: „Organizacja wypoczynku letniego obejmująca realizację programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania narkomanii oraz programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi w formie obozu lub kolonii poza miejscem zamieszkania, na terenie całego kraju w terminie od 28 czerwca 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r.”

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert 2025

Poniedziałek

05.05.2025

Ogłoszenie o naborze strażnik miejski – Aplikant /100% etatu/

https://bip.myslowice.pl/artykul/informacja-dot-konkursu-na-stanowisko-pracy-straznik-miejski-aplikant-100-etatu

Wyniki I etapu konkursu

Piątek

28.02.2025

Wprowadzenie stopni alarmowych – przedłużenie, BRAVO oraz BRAVO-CRP z dnia 28.02.2025

1) P-06121-8-25 zarz. nr 8 PRM 2025 BRAVO-CRP.docx

1) P-06121-9-25 zarz. nr 9 PRM 2025 BRAVO infrastruktura.docx

1) P-06121-7-25 zarz. nr 7 PRM 2025 BRAVO.docx

Kontakt

Urząd Miasta Mysłowice
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
Telefon: (+48) 32 317 11 00
Fax: (+48) 32 222 25 65
E-mail: um@myslowice.pl

Formularz kontaktowy