Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach działa na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2023.2151).
Zgodnie z ww. aktem prawnym Komisję powołał Prezydent Miasta Mysłowice Zarządzenie nr 395/24 z dnia 17 września 2024 r.
SKŁAD KOMISJI:
Wojciech Chmiel – Przewodniczący Komisji
Edmund Sawicki – Zastępca Przewodniczącego Komisji
Stanisław Bąk – członek Komisji
Krzysztof Debudaj – członek Komisji
Marta Grabka – członek Komisji
Sandra Jędrzejas – członek Komisji
Marek Kułaga – członek Komisji
Marcin Kuźma – członek Komisji
Barbara Mucha – członek Komisji
Jerzy Rutkowski – członek Komisji
Joanna Szyja – członek Komisji
Patrycja Twardoch – członek Komisji
ZADANIA KOMISJI:
Do zadań Komisji należy:
1. Inicjowanie działań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz przemocy domowej, które w szczególności obejmują:
a) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacji dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem od alkoholu, bądź też narkotyków lub innych środków odurzających;
b) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe lub narkomania pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą domową;
c) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, w tym propagowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych oraz zdrowego i trzeźwego stylu życia dla uczniów, a także na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych;
d) wspomaganie działań instytucji, stowarzyszeń oraz osób fizycznych w rozwiązywaniu problemówalkoholowych i narkomanii;
e) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
f) wspieranie zatrudnienia socjalnego przez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej i klubów integracji społeczne.
2. Opiniowanie wniosków o wydawanie zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych. Komisja jest zobowiązana zaopiniować wniosek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej żądania zajęcia stanowiska (art. 106 §3 Kodeksu postępowania administracyjnego).
3. Przygotowywanie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Mysłowicach.
4. Podejmowanie i prowadzenie czynności wobec osób nadużywających alkoholu, zgodnie z Procedurą postępowania w stosunku do osób nadużywających alkoholu ( Załącznik nr 1 do Regulaminu).
5. Przeprowadzanie kontroli przez członków Komisji w wybranych punktach prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych, wskazanych przez Przewodniczącego MKRPA w Mysłowicach, do których należy w szczególności:
a) praca w terenie – przeprowadzanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, dokonywanych przez dwóch członków komisji zgodnie z Zarządzeniem Nr 656/2023 Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie wprowadzenia Procedury przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Mysłowice;
b) opracowywanie wniosków pokontrolnych na podstawie protokołu kontroli i przekazywanie ich do Wydziału Spraw Obywatelskiego Urzędu Miasta Mysłowice;
c) współpraca z Wydziałem Spraw Obywatelskim Urzędu Miasta Mysłowice w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;
d) przeprowadzanie wizji lokalnych dotyczących opiniowania wniosków o wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Pliki do pobrania:
- REGULAMIN Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach PDF 75 KB
- Uchwała nr LI/790/18 Rady Miasta Mysłowice z dn. 24 maja 2018 r. PDF 55 KB
- Uchwała nr LIV/812/18 Rady Miasta Mysłowice z dn. 30 sierpnia 2018 r. PDF 55 KB
- Uchwała nr LI/791/18 Rady Miasta Mysłowice z dn. 24 maja 2018 r. PDF 55 KB
- ZARZĄDZENIE NR 33/24 PREZYDENTA MIASTA MYSŁOWICE z dnia 24 stycznia 2024 r. w sprawie: wprowadzenia legitymacji służbowych dla członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach PDF 69 KB
- ZARZĄDZENIE NR 656/23 PREZYDENTA MIASTA MYSŁOWICE z dnia 22 listopada 2023 r. PDF 83 KB
- ZARZĄDZENIE NR 395/24 PREZYDENTA MIASTA MYSŁOWICE z dnia 17 września 2024 r. PDF 55 KB
- A.-SKLAD-OSOBOWY-MIEJSKIEJ-KOMISJI-ROZWIAZYWANIA-PROBLEMOW-ALKOHOLOWYCH.pdf 41 KB
- B.-ZADANIA-KOMISJI.pdf 52 KB
- C.-AKTY-PRAWNE.pdf 39 KB
- D.-DLA-MIESZKANCA.pdf 94 KB
- D1-WNIOSEK-STRONY-O-PODJECIE-CZYNNOSCI-O-ZOBOWIAZANIE-DO-LECZENIA-ODWYKOWEGO.pdf 81 KB
- E.-DLA-PRZEDSIEBIORCY.pdf 254 KB
- E1-WNIOSEK-O-UZYSKANIE-ZEZWOLENIA-NA-SPRZEDAZ-I-PODAWANIE-NAPOJOW-ALKOHOLOWYCH.pdf 164 KB
- E2-WNIOSEK-O-UZYSKANIE-JEDNORAZOWEGO-ZEZWOLENIA-NA-SPRZEDAZ-I-OPODAWANIE-NAPOJOW-ALKOHOLOWYCH.pdf 158 KB
- E3-WNIOSEK-O-WYGASZENIE-PUNKTU-SPRZEDAZY.pdf 61 KB
- E4-WNIOSEK-O-WYDANIE-ZEZWOLENIA-NA-SPRZEDAZ-DETALICZNA-NAPOJOW-ALKOHOLOWYCH.pdf 130 KB
- F.-PRZECIWDZIANIE-UZALEZNIENIOM.pdf 53 KB
- G.-KONTAKT.pdf 24 KB
- H.-OCHRONA-DANYCH-OSOBOWYCH.pdf 55 KB
Komunikaty Urzędu Miasta
Kontakt
Urząd Miasta Mysłowice
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
Telefon: (+48) 32 317 11 00
Fax: (+48) 32 222 25 65
E-mail: um@myslowice.pl