» Dla mieszkańca » Rodzina, zdrowie, pomoc społeczna » Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach działa na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2023.2151).

Zgodnie z ww. aktem prawnym Komisję powołał Prezydent Miasta Mysłowice Zarządzenie nr 395/24 z dnia 17 września 2024 r.

SKŁAD KOMISJI:

Wojciech Chmiel – Przewodniczący Komisji

Edmund Sawicki – Zastępca Przewodniczącego Komisji

Stanisław Bąk – członek Komisji

Krzysztof Debudaj – członek Komisji

Marta Grabka – członek Komisji

Sandra Jędrzejas – członek Komisji

Marek Kułaga – członek Komisji

Marcin Kuźma – członek Komisji

Barbara Mucha – członek Komisji

Jerzy Rutkowski – członek Komisji

Joanna Szyja – członek Komisji

Patrycja Twardoch – członek Komisji

 ZADANIA KOMISJI:

Do zadań Komisji należy:

1. Inicjowanie działań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz przemocy domowej, które w szczególności obejmują:

 a) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacji dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem od alkoholu, bądź też narkotyków lub innych środków odurzających;

 b) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe lub narkomania pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą domową;

 c) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, w tym propagowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych oraz zdrowego i trzeźwego stylu życia dla uczniów, a także na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych;

 d) wspomaganie działań instytucji, stowarzyszeń oraz osób fizycznych w rozwiązywaniu problemówalkoholowych i narkomanii;

 e) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy  oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;

 f) wspieranie zatrudnienia socjalnego przez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej i klubów integracji społeczne.

2. Opiniowanie wniosków o wydawanie zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych. Komisja jest zobowiązana zaopiniować wniosek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej żądania zajęcia stanowiska (art. 106 §3 Kodeksu postępowania administracyjnego).

3. Przygotowywanie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Mysłowicach.

4. Podejmowanie i prowadzenie czynności wobec osób nadużywających alkoholu, zgodnie z Procedurą postępowania w stosunku do osób nadużywających alkoholu ( Załącznik nr 1 do Regulaminu).

5. Przeprowadzanie kontroli przez członków Komisji w wybranych punktach prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych, wskazanych przez Przewodniczącego MKRPA w Mysłowicach, do których należy w szczególności:

a) praca w terenie – przeprowadzanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, dokonywanych przez dwóch członków komisji zgodnie z Zarządzeniem Nr 656/2023 Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie wprowadzenia Procedury przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Mysłowice;

b) opracowywanie wniosków pokontrolnych na podstawie protokołu kontroli i przekazywanie ich do Wydziału Spraw Obywatelskiego Urzędu Miasta Mysłowice;

c) współpraca z Wydziałem Spraw Obywatelskim Urzędu Miasta Mysłowice w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;

d) przeprowadzanie wizji lokalnych dotyczących opiniowania wniosków o wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Komunikaty Urzędu Miasta

Wtorek

20.05.2025

Jakość powietrza

WCZK 2025.05.20

Wtorek

20.05.2025

Dyrektor Regionalnego Zarząd Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Gliwicach zawiadamia o zebraniu materiału dowodowego w sprawie udzielenia pozwoleń wodnoprawnych

6_4210_4_2025_BIP_obwieszczenie – zebranie materiału dowodowego

Poniedziałek

19.05.2025

Godziny otwarcia PSZOK Północ

Informujemy, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Północ (ul. Karola Miarki 38) w Mysłowicach w dniach od 20.05.2025 r. do 16.06.2025 r. będzie czynny od godziny 14:00 do godziny 20:00.

Poniedziałek

19.05.2025

Jakość powietrza

WCZK 2025.05.19

Piątek

16.05.2025

Oferta na realizację zadania publicznego „DZIECIĘCY RESTART”

Oferta        Ogłoszenie

Wtorek

06.05.2025

Ogłoszenie Otwartego Konkursu Ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację zadań publicznych w roku 2025 w zakresie: „Organizacja wypoczynku letniego obejmująca realizację programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania narkomanii oraz programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi w formie obozu lub kolonii poza miejscem zamieszkania, na terenie całego kraju w terminie od 28 czerwca 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r.”

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert 2025

Poniedziałek

05.05.2025

Ogłoszenie o naborze strażnik miejski – Aplikant /100% etatu/

https://bip.myslowice.pl/artykul/informacja-dot-konkursu-na-stanowisko-pracy-straznik-miejski-aplikant-100-etatu

Wyniki I etapu konkursu

Piątek

28.02.2025

Wprowadzenie stopni alarmowych – przedłużenie, BRAVO oraz BRAVO-CRP z dnia 28.02.2025

1) P-06121-8-25 zarz. nr 8 PRM 2025 BRAVO-CRP.docx

1) P-06121-9-25 zarz. nr 9 PRM 2025 BRAVO infrastruktura.docx

1) P-06121-7-25 zarz. nr 7 PRM 2025 BRAVO.docx

Kontakt

Urząd Miasta Mysłowice
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
Telefon: (+48) 32 317 11 00
Fax: (+48) 32 222 25 65
E-mail: um@myslowice.pl

Formularz kontaktowy